روش های استفاده از پمپ نیمه صنعتی چگونه است؟

پمپ هیدون تایوان

پمپ 32 ولت نیمه صنعتی

دسته ای از پمپ های تصفیه آب با قدرت بسیار بالاتر وجود دارند که برای مصارف با فشار بالاتر و میزان جریان ( دبی ) بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند . از این پمپ ها در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی استفاده میشود.

دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی ، دستگاه هایی با توان تولید بالا در حدود 400 گالن در شبانه روز هستند که 8 برابر دستگاه های تصفیه آب خانگی است و در آنها از 4 عدد فیلتر ممبران با ظرفیت 100 گالن استفاده شده است  نمونه دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی ) . این پمپ ها ، نیاز به برق ورودی 32 الی 48 ولت دارند که در مدلهای مختلف متفاوت است .

از دیگر ویژگی های پمپ 32 ولت نیمه صنعتی

حجم آب منتقل شده در این پمپ ها ، معمولا بین 4 الی 6 لیتر در دقیقه است و محدوده فشار ایجاد شده میتواند بین 0 الی 180PSI باشد . البته این نکته را همواره در ذهن داشته باشید که حجم آب عبوری با فشار رابطه دارد و هر چه حجم آب کمتر باشد ، فشار ایجاد شده بیشتر خواهد بود و برعکس . بنابراین انتظار نداشته باشید که یک پمپ ماکزیمم فشار مثلا 150PSI را ایجاد کند و همزمان نرخ عبور جریان نیز ماکزیمم آن مثلا 4 لیتر در دقیقه باشد . نکته مهم دیگر در رابطه با این نوع از پمپ ها که به نام پمپ های دیافراگمی مشهور هستند ، این است که این پمپ ها توانایی مکش بسیار کمی دارند و به هیچ عنوان بر روی قدرت مکش آنها اصلا هیچ حسابی باز نکنید .

این پمپ ها ، پمپهای فشار هستند و آب باید با یک فشار حداقلی در حد 15PSI ، به پمپ وارد شود . در زمان نصب نیز دقت کنید که جهت ورود و خروج آب ، که با فلش بر روی کلگی پمپ وجود دارد ، رعایت شود و در نظر گرفته شود . کلگی یا هد این نوع از پمپ ها ، با پمپ های تصفیه آب خانگی یکی هستند فقط از نوع پر توان و پر قدرت آنها هستند .

mweb_ahan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *