8 مورد ویژگی های دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

آلودگی آب‌ در سیستم آب‌رسانی شهری بسیار زیاد شده است. تصفیه‌خانه‌های صنعتی نمی‌توانند تمام آلاینده‌ها را از داخل آب حذف کنند. در داخل تصفیه‌خانه از کلر و افزودنی‌های دیگر استفاده می‌شود که ضررهای خودشان را دارند. همچنین در مسیر لوله‌کشی هم آلاینده‌های جدیدی وارد آب می‌شوند که بسیار خطرناک هستند. از این جهت استفاده از آب تصفیه کن خانگی به یک ضرورت بدل شده است.

خانواده‌های ایرانی برای داشتن آب آشامیدنی سالم و پاک از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها با فیلترهای متعددشان می‌توانند جلوی مواد شیمیایی، میکرو ارگانیسم‌ها، نمک‌های محلول و سایر مواد خطرناک را بگیرند. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند. ما در این مقاله بررسی دستگاه تصفیه آب پرداخته‌ایم. بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را معرفی کرده‌ایم و اطلاعات لازم در مورد بهترین مارک تصفیه آب را به شما ارائه کرده‌ایم. به نحوی مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب به حساب می‌آید. تا انتها با ما همراه باشید.

مشخصات دستگاه تصفیه آب خانگی

برای اینکه بتوانید بهترین دستگاه تصفیه آب را برای خانه و محل کارتان خریداری کنید در وهله‌ی اول باید با مشخصات دستگاه تصفیه آب به خوبی آشنا شوید. این مشخصات در حقیقت قابلیت‌ها و امکانات دستگاه را تعیین می‌کنند. باید روی مشخصات دستگاه تسلط کامل داشته باشید و متناسب با نیاز و هدف‌تان این دستگاه‌ها را خریداری کنید. در ادامه بررسی دستگاه تصفیه آب به این مشخصات پرداخته‌ایم.

نوع دستگاه تصفیه آب از لحاظ مکانیزم تصفیه

برای اینکه بدانیم چه دستگاه تصفیه آبی بخریم باید در وهله‌ی اول با انواع دستگاه تصفیه آب و مکانیزم‌های تصفیه آشنا شویم. روش‌های مختلفی وجود دارند. این روش‌ها نحوه‌ی تصفیه آب را نشان می‌دهد. جدیدترین روشی که در تصفیه آب استفاده می‌شود اسمز معکوس نام دارد. در حقیقت با غلظت‌سنجی دستگاه جلوی بیشتر نمک‌های محلول در آب، فلزات سنگین و مواد شیمیایی و ریزساختارها گرفته می‌شود.

اسمز معکوس روش مدرنی است که اتفاقا چندان پرهزینه نیست. تنها یکی از فیلترهای دستگاه که به آن ممبران می‌گویند این روش را پیاده می‌کند. یک غشای معمولا 8 یا 13 لایه داخل این فیلتر وجود دارد که تنها آب را از خود عبور می‌دهد. اسمز معکوس بازده بسیار بالایی دارد. جزو روش‌هایی است که هم در تصفیه آب خانگی و هم صنعتی استفاده می‌شود. دستگاه‌های اسمز معکوس معمولا دارای یک پمپ هستند که فشار دستگاه را تنظیم می‌کند. از جریان برق استفاده می‌کند و معمولا دارای یک مخزن است تا در هنگام قطعی آب، همچنان آب آشامیدنی داشته باشید. به این دستگاه‌ها RO می‌گویند.

mweb_ahan
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *